آموزش سه تار برای هنرجویان ، چقدر طول می کشد؟

پیش از هرگونه اطلاعاتی درباره این سوال، دقت کنید که با توجه به توضیحات ارائه شده در مقاله قبل از نظر سنجش استعداد، خودتان را چگونه ارزیابی خواهید نمود؟

پس از برررسی نخستین در این مساله، باید گفت طبق اصول آموزش موسیقی در جهان، یادگیری هنرجو باید آمیخته ای از منطق ( تئوری موسیقی ) و احساس (درک ملودی) همراه با تمرین های آموزشی که خود شامل بخش تمرین های ذهنی و تمرین های انگشتان هستند باشد و در تمامی این تمرین ها، درس ها باید بگونه ای باشند تا هنرجو ارتباط لازم را با تمرین ها داشته باشد و اصطلاحا  با لذت تمرین کند.آموزش سه تار برای هنرجویان ، چقدر طول می کشد؟

برای هنرجویان مبتدی که تا اکنون ساز در دست خود نگرفته اند، پس از آزمون و خطای بدست آمده همراه با نظر اساتید به نتیجه ای دست یافتیم که طی 5 درس (بطور 5جلسه جداگانه و پشت سر هم)، هنرجویان می توانند درک کاملی از نوازندگی (شامل مضراب زدن و انگشت گذاری) همراه با درک ریتم و نت خوانی بدست آورند که بزودی بسته های آموزشی را در سایت ارایه خواهیم نمود. توجه به این نکته بسیار بسیار ضروری است که باید تمرین روزانه بر حسب استعداد افراد بین نیم ساعت تا 1 ساعت در روز و با اشتیاق لازم، وجود داشته باشد.

توضیح اینکه، این 5 درس در تعدادی از هنرجویان ( حدودا 5درصد) که از وقت لازم برای تمرین روزانه و یا استعداد کافی برخوردار نیستند ممکنست تا 8جلسه هم بطول بیانجامد.

پس از گذر از دوره اولیه آموزش، بر حسب تجربه بدست آمده ، افراد را به 4 دسته در آموزش تقسیم خواهیم نمود:

  1. افراد با احساس خیلی زیاد و مدت زمان تمرین کم:

این افراد با روش آموزشی کتاب استاد جلال ذوالفنون میتوانند به ایده آل خود در آموزش، دست یابند و با تمرین روزانه یک ساعت، پس از گذر 1.5 تا 2 سال، ذهن بداهه نواز آنها خلاق خواهد شد.جلد-اول-آموزش-سه-تار--جلال-ذوالفنون--565-373

  1. افراد کاملا منطقی با میزان تمرین نرمال: این دسته از افراد با دوره کتاب آموزش هنرستان می توانند به ادامه روند خود ادامه دهند که پس از گذر 1 تا 2سال، برای ارکستراسیون و اجراهای گروهی آماده شوند.
  2. افراد با ذهنیت احساسی و زمان تمرین زیاد :

این دسته از افراد پس از طی کردن دوره کتاب های استاد کیوان ساکت می توانند به نوازندگی خوبی دست یابند و طی گذر 2 تا 3 سال از آموزش، برای اجراهای گروهی و تکنوازی آماده شوند.

  1. افرادی که دانش موسیقی را در ساز دیگری بدست آوردند و تمرین زیاد خواهند کرد:

برای این افراد، روش کتاب استاد حسین علیزاده بسیار مناسب می باشد که همراه با تمرین های ذهنی، درک تئوری موسیقی و درک نوازندگی می باشد و طی گذر حدودا 2سال، دانش این افراد به درک درست در بداهه نوازی و آهنگسازی، بسیار کمک خواهد نمود.

  • پس از گذر از این مرحله، که در مراحل آموزشی سطح متوسطه قرار خواهید داشت، برای رسیدن به سطح حرفه ای، می باید دوره ردیف نوازی را همراه با سبک های مختلف نوازندگی اساتید،  با کپی کردن از آثار آنها، درک خود را از ساز زدن بالا برید  و تمرین های اتود روزانه بین 2 تا 4 ساعت در روز را داشته باشید تا به گفته درون تان در ساز زدن دست یابید که در این صورت، شما نوازنده ای حرفه ای خواهید شد.

بنابراین: اگر شما در طی دوره 5جلسه نخستین آموزشی، روزی نیم ساعت تا 1 ساعت تمرین داشته باشید، طی  5 تا 8 جلسه و در ادامه، اگر روزانه بین 1 تا 2 ساعت تمرین داشته باشید، بین 1.5 تا 3 سال می توانید به علاقه مندی خود در نوازندگی دست یابید تا در گام بعدی، به مرحله حرفه ای در نوازندگی برسید.

اگر تا کنون از آموزش نوازندگی اطلاعاتی ندارید، می توانید از این قسمت، بخشی از آموزش های ما را دنبال کنید.

بزودی بسته های آموزشی ما در این صفحه به شما ارائه خواهد شد…..

خرید ساز

اگر قصد خرید ساز دارید مشاوره رایگان کارشناسان ما را از دست ندهید

پیشنهاد می نماید از کتابهای رایگان سایت نیز بازدید بفرمایید

بنر کتابها

این موارد هم برای مطالعه و بررسی پیشنهاد میگردد