مرکز آموزش ، پژوهش و فروش تار و سه تار

۵ معیار مهم در روند آموزش تار و سه تار

۵ معیار مهم در روند آموزش تار و سه تار
نویسنده ... :   معین تنددست
نویسنده ... : معین تنددست
همه پست ها
فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید)

۵ معیار مهم در روند آموزش تار و سه تار

معیارها و نکات مهم در روند آموزش و یادگیری سازهای تار و سه تار بنا به توصیه و پیشنهاد اساتید محترم حتما می تواند مقالات و یادداشتهای زیادی را در بر بگیرد ، ولی از آنجا که تلاش میگردد به اختصار و بنا به تجربه های شخصی بهترینهای آنها برای شما ارایه گردد بنابراین در این نوشته ۵ معیار مهم در روند آموزش تار و سه تار را برای شما دوستان انتخاب نموده ام که توضیح می دهم ، امید انکه مفید واقع گردند  :

 ۵ معیار مهم در روند آموزش تار و سه تار  ۱. در راه یادگیری همواره باید هر درسی را که فرا میگیرید با علاقه مندی تمرین کنید و به بیانی دیگر، تمرین بدون داشتن جذابیت لازم، تاثیر آنچنانی بر ذهن نمی گذارد که عموما این جذابیت را آموزگار در ذهن هنرجو ایجاد می کند‌.

۲. هدف از هر درس را از آموزگار خود بپرسید  تا بدانید که برای چه موضوعی باید تمرین کنید و اگر هدفی بر آن نباشد و صرفا پشت سر هم درس های کتاب را تمرین کنید، درس به حساب نمی آید و در کنار این موارد، آموختن آهنگ ها بعنوان درس در کتاب های نوشته شده مانند کتاب های ” تار و ترانه ” ، ” غوغای ستارگان ” ، ” دلنوازان ” و … نه بعنوان درس، بلکه بعنوان زنگ تفریحی برای هنرجویان در کنار یادگیری درس ها می باشد.

۳. اگر در ابتدای راه آموزش هستید، تمرین ها در سه بخش تقسیم بندی می شوند:
      الف : تمرین های احساسی مانند اجرای ردیف
      ب : تمرین های منطقی مانند اجرای ریتم با ضرب پا
      ج : تمرین های آمادگی ذهنی و جسمی بر روی ساز (اتود)
هرگاه زمان تمرین های روزانه را در این سه بُعد انجام دهید پس از مدتی شاهد پیشرفت روزافزون در ساز خواهید بود.
۴. همواره به یاد داشته باشید درس های خود را طوری تمرین نمایید که پس از چند روز پی در پی، بتوانید بدون نگاه کردن به نت ها و با حافظه ذهنی خود انجام دهید تا شاهد تسلط و پیشرفت خود را در تمرین ها باشید و به بیانی دیگر،  نت خوانی برای راهنمایی شما در طول مدت تمرین است و پس از مدتی می باید با گوش و ذهن خود بنوازید.
۵. باید ببینید روحیه شما در تمرین به چه صورت است ،
اگر از ذهن کاملا منطقی برخوردار هستید، روش کتاب هنرستان برای شما بسیار مناسب می باشد.
اگر از ذهن کاملا احساسی برخوردار هستید ( یعنی ملودی های احساسی در گوش شما مرتبا در حال تکرار هست) روش کتاب استاد ذوالفنون برای شما مناسب می باشد
و اگر به تمرین کردن و قوی شدن روی ساز بسیار علاقه مند هستید، روش کتاب استاد ساکت مناسب شما می باشد.
در کنار همه این روش ها، کسانی که کمی با دانش موسیقی ایرانی آشنایی داشته باشند، و بدنبال پویایی در یادگیری ساز باشند، روش جناب استاد علیزاده بسیار عالی می باشد.

ودر نهایت یاد آوری می نماید اگر به توضیحات بیشتری نیاز دارید ، می توانید از مشاوره رایگان اساتید و همکاران کارشناس ما  بهره مند شوید .

برای اطلاعات بیشتر به صفحه در باره ما مراجعه بفرمایید

راههای ارتباط با ما : 

تلفن ثابت :          66403549  – 021
تلفن همراه:             09198064585

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *