مرکز آموزش ، پژوهش و فروش تار و سه تار

آسیب دست ناشی از تمرین نادرست

نویسنده ... :   معین تنددست
نویسنده ... : معین تنددست
همه پست ها
فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید)

آسیب دست ناشی از تمرین نادرست

 

سندرم_اوریوز (syndrome overuse):

سـندرم اوریوز به طریق استفاده بیش از حد، همراه با عادت ایجاد میشود و بـا درد، ضعف و از دست دادن عملکرد در واحدهـای عضلانی(از دست دادن کنترل، دقــت، چابکی و سرعت) شناخته میشود که ایـن مشکل بـا افزایش زمان و شدت تمرین کـه مسـتعد کننده آسیبهای عضلانـی اسـکلتی هسـتند مرتبـط اسـت.
درد، گاهی اوقات بـا احساس سفتی، سوزن سوزن شدن و یـا احساس ناهنجاریهـای پوسـتی همـراه میشـود.آسیب دست ناشی از تمرین نادرست

استراحت تنهـا راه درمـان قابـل اعتماد بـرای سـندروم اوریوز است. مجموع اقداماتی که بر اساس نشانه های بیماری صورت میگیرد مانند اسـتفاده از داروهـای ضد التهابی، شل کننده های عضلانی، مشاوره، طب سوزنی و روان درمانـی، راه هـای قابل اعتمادی برای بهبود دوره اختلالات نیسـتند.

شرح علمی:
عضلاتی کــه وظیفـه حرکات مچ دست و خم و راست کردن انگشـتان را در دست برعهده دارند، در ناحیه آرنج و بالای ساعد از استخوانها منشأ میگیرند.
این ماهیچه ها در امتـداد تنـه سـاعد طی مسیر کرده و در نزدیکی مچ دست تبدیل بـه طنابهـای سـفیدرنگی میشـوند کـه تاندون نام دارند.
بالــغ بــر بیســت تانــدون دور تـا دور مچ دست، در جلو و عقب، برخی در سـطح و برخی دیگر در عمق بیشتر قـرار گرفتـه انـد .
هـر یـک از ایـن تانـدون هـا در داخـل لایه ظریفی از بافـت پوششـی بـه نـام سـینوویوم قـرار دارنـد .
سـطح داخلـی ایـن لایـه در مجـاورت تانـدون بـا سلولهایی مفـروش شده اسـت کــه بــا ترشح نوعــی مایع ، تغذیه و طراوت سطح خارجی طناب تاندونی را فراهم ساخته و جابجایی تاندون را در هنگام باز و بسته شدن انگشتان و خم و راست کردن مچ دست در کنار بافت های مجاور را تسهیل مینماید.
این عارضه لایه پوشاننده تاندونها در مـچ دست را درگیر میسازد و نام صحیح آن، درد مچ دست بعلت التهاب لایه پوشاننده تاندونها میباشد که گاهی به اشتباه به آن التهاب_تاندون نیز اطلاق میگردد.

 

نتیجه:
از آنجایی که تمرین اتود برای تقویت عضلات نوازنده لازم است و می بایست بطور پیوسته انجام پذیرد، برای سلامتی دست، هرگاه نوازنده در عضلات دست خود درد احساس نمود، می باید تمرین را قطع نموده و پس از رفع درد، مجددا شروع به تمرین اتود نماید. البته نقش یک سه تار استاندارد و خوب را هم باید مورد توجه قرار داد.

 

@Setarhome

Www.Setarhome.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *